Friday, February 14, 2014

Vitamin untuk wanita di usia 40-an

Teks : Maysarah Ahmat...

Assalamualaikum..

Sentiasa menjaga kesihatan itu penting terutama kepada wanita yang menjangkau usia 40-an. Sebaiknya kesihatan dan kecantikkan dijaga seawal umur muda lagi. Amalan kesihatan perlu dilakukan untuk mendapat kesihatan yang baik dikemudian hari. Antara amalan kesihatan adalah menjaga diet pemakanan dengan mengetahui potensi tubuh badan kita ( senang gemuk atau tidak), sentiasa bersenam untuk meningkatkan stamina badan dan tidak lupa juga pengambilan suplemen yang bersesuaian untuk menampung nutrisi dalam badan.

Cadangan Suplemen untuk wanita

Terdapat 3 vitamin yang boleh diambil oleh wanita untuk memenuhi keperluan wanita untuk kehidupanya. Vitamin tersebut adalah 

1.  OsteMatrix

- Ostematrix adalah suplemen yang membekalkan kalsium, magnesium, dan dilengkapi dengan vitamin D untuk kadar penyerapan yang lebih baik dalam tubuh badan.
- Ostematrix membantu menguatkan kesihatan tulang.

2. Omega guard

-Omega guard adalah minyak ikan terbaik di dunia yang menggunakan penyuling molekul 3 peringkat yang sangat exklusif. 
- Penyelidikan menunjukkan bahawa omega-3 menggalakkan kesihatan kardiovaskular dan membantu mengekalkan tekanan juga menyokong otak, dan fungsi sendi yang sihat.

3. GLA  Complex

- GLA adalah sejenis asid lemak omega-6  yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin iaitu bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan normal.
-Ia membantu mengawal dan mengatur kitaran haid, membantu meningkatkan kesuburan, membantu menangani monopous dan banyak lagi.



Retail price :
GLA ( RM91.25 )
Omega Guard ( RM136.00 )
Ostematrix ( RM 61.00) 


Ketiga-tiga vitamin ini dapat membantu:

1. melegakan simptom senggugut dan menopos.
2. menggalakkan kulit yang cantik.
3. menggalakkan tulang yang kuat
4. mengurangkan risiko penyakit jantung
5. melegakan sakit-sakit sendi 
6. membetulkan hormon wanita

oleh itu, kepada wanita-wanita semua , tiada sebab mengapa anda tidak mahu mencuba suplemen ini. Hargailah dirimu,  kerana dirimu begitu berharga..

boleh hubungi saya untuk konsultasi percuma dan harga yang Super Duper hebat....

Maysarah Ahmat
SID 883458
019 6070566
maysarahahmat@gmail.com

No comments:

Post a Comment