Monday, February 17, 2014

Vita-lea untuk wanita hamil

Teks : Maysarah Ahmat

Assalamualaikum...

Mengapa wanita hamil perlu mengambil Vita-lea Iron Formula?

- Vita-lea iron formula di fomulasikan dengan kandunagn zat besi .Wanita hamil sangat memerlukan zat besi kerana zat besi diperlukan untuk pembentukkan hemoglobin dalam darah. Zat besi yang terkandung dalam hemoglobin, memberikan warna merah kepada darah.

Apa itu hemoglobin ( hb)?

- Hemoglobin (hb ) adalah molekul protien di dalam sel darah merah yang akan bergabung dengan oksigen dan karbo dioksida untuk di angkut melalui sistem peredaran darah ke tisu-tisu dalam badan.





Apa akan berlaku sekiranya paras hemoglobin (Hb ) rendah?

- Sekiranya paras hemoglobin rendah daripada paras normal iaitu 12-15mg/lb , wanita tersebut mungkin mengalami ANEAMIA. Anemia juga dikenali sebagai penyakit kurang darah. 

Anemia adalah penyakit kurang darah yang sering dialami oleh kaum wanita terutama wanita hamil. Anemia juga boleh menjejaskan sistem imun badan seseorang wanita. Antara gejala anemia adalah seseorang itu akan kelihatan pucat, mudah pitam, lesu dan letih, kurang cerdas dan cergas serta mengantuk dan kurang daya tumpuan. 

Bagi wanita hamil, keadaan anemia ini boleh memberikan kemudaratan kepada ibu dan bayi  dalam kandungan. Antara bahaya yang mungkin dihadapi oleh ibu adalah tumpah darah semasa dan selepas bersalin, risiko tekanan darah tinggi, keguguran dan kematian. Selain itu, anemia juga boleh menyebabkan kematian janin, kelahiran bayi tidak cukup bulan dan kelahiran bayi kurang berat badan. 



Set kehamilan 

Untuk info berkaitan produk Shaklee dan konsultasi percuma, hubungi
Fb : Maysarah Ahmat
sms/wsapp : 019 6070566
Page Fb : Sihatsihat suplemen
'1 keluarga sihat bersama Shaklee....'

No comments:

Post a Comment