Tuesday, January 21, 2014

Manfaat Alfalfa Shaklee

Teks: Maysarah Ahmat

Alfalfa merupakan tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi.Alfalfa telah digunakan oleh manusia sejak lebih dari 2500 tahun dan dikenalpasti sebagai makanan yang kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian. Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakkanya tidak terdapat di dalam buah-buahan mahupun sayuran. Ia kaya dengan protien, asid amino, klofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. 10 biji alfalfa pula menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu.

Antara manfaat Alfalfa Shaklee adalah :

1. Mencuci hati, darah dan usus - Ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot. Alfalfa juga bertindak sebagai pembersih darah.

2. Melawan alahan - memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan.

3. Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut - memperbaiki masalah penghadaman seperti kembung, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.

4. Menyingkirkan lemak dan kolestrol - kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya alfalfa sahaja yang mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol.

5. Melawan tumor - memakan 30 - 50 tablet untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.

6. Melegakan keletihan - melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakkan penyakit.

7. Mencegah/merawat atritis - melegakan sakit atritis dan kesakitan



Selamat membaca kawan-kawan. Semoga mendapat manfaat daripada pembacaan ini. 
hubungi saya untuk maklumat lanjut
Maysarah Ahmat |019  6070566
Page Fb: Sihatsihat Suplemen

No comments:

Post a Comment