Thursday, June 5, 2014

Tips Untuk Vitamin E yang selamat dan semulajadi...

Teks : Maysarah Ahmat

Gambar : Google


Kali ini saya nak berkongsi kepada anda tips untuk memilih Vitamin E yang selamat. Terlau banyak jenama Vitamin E yang ada di pasaran sekarang dan saya pasti ada dikalangan anda yang tidak pasti hendak memilih jenama apa, betul tak?

Disini saya kongsikan beberapa tips:

 Ok. Untuk anda yang pertama kali mahu membeli vitamin E, pastikan

1. Vitamin E itu bersumberkan semulajadi. Macam mana nak tau semulajadi atau buatan/sintetik? Lihat pada label botol. Baca kandungan pada label vitamin E ( d-alfa tocoferol ). Kalau anda nak tahu, tanda 'd' menunjukkan  sumber itu semulajadi. Tetapi sekiranya ada satu huruf ' l ' atau 'dl' ia menunjukkan ia sumber tiruan atau kimia.

2. Penting juga untuk anda memilih Vitamin E berserta selenium. Selenium ini penting untuk membantu penyerapan vitamin E yang lebih baik dalam tubuh badan. 

Credit 

kita layan gambar ni dulu.

Label pada botol Vitamin E Shaklee.

Sebab itu saya memilih Vitamin E Shaklee...tak nak tulis banyak-banyak. Anda boleh nilai sendiri.

>> saya yang mahu sentiasa cantik  <<

No comments:

Post a Comment