Wednesday, June 4, 2014

Kebaikan Vitamin E Shaklee..

Teks: Maysarah Ahmat

Gambar : Google & Maysarah


Assalamualaikum semua..sudah 4 hari berlalu dalam bulan Jun..terasa masa amat pantas bergerak dan usia kita juga semakin bertambah. Walaupun usia bertambah, pastikan kesihatan kita sentiasa muda. Untuk kita kaum hawa ni, memang penting menjaga kesihatan dalaman dan penampilan. Bukan untuk siapa pun , untuk orang yang tersayang juga...nak cantik, nak sihat dan nak bahagia...
ok..tak nak buang masa lagi hari ni saya nak kongsi mengenai vitamin kesayangan ramai, iaitu Vitamin E Complex..ada yang panggil vitamin cantik, vitamin cinta...dan banyak lagi la nama untuk vitamin ini..


Perbezaan Vitamin E Shaklee

Vitamin E Shaklee dibuat daripada minyak soya organik dan minyak biji gandum yang kaya dengan vitamin E ( d-alpha tocopherol concentrate and d-alpha tocopheryl acetate)  dan mengandungi 10mg selenium semulajadi. Selenium ini berfungsi membantu penyerapan vitamin E dalam  tubuh badan.

Apa lagi yang istimewanya vitamin E Shaklee ni? Nak tau tak bahawa vitamin E Shaklee yang ada sekarang telah diperbaharui dengan tambahan ekstrak biji anggur. Sebab itu warna kapsul vitamin E yang diperbaharui ini warnanya agak gelap sedikit kerana kandungan ekstrak biji anggur tu.


Warna kapsul vitamin ni agak gelap kan...




Apa kelebihan vitamin E Shaklee dengan ekstrak biji anggur....
  • Ekstrak biji anggur mengandungi pelbagai khasiat kesihatan iaitu protien, lipid, karbohidrat dan polifenol.
  • Kuasa antioksidan polifenol adalah 20 kali lebih baik dari vit E dan 50 kali lebih baik daripada vitamin C .. dlm erti kata lain minyak biji anggur ni amat berkesan mengatasi masalah kanser serta amat baik utk awet muda dan utk memelihara kecantikan  dan yg best grape seed extract terbukti berkesan menguatkan sistem imun badan, menurunkan paras kolestrol, menghalang pembentukan darah beku, melegakan masalah berpunca daripada urat timbul ..
  • Melambatkan penuaan.
  • Salah satu phenol yang ditemui dalam biji anggur ialah OPC (oligomeric Proanthi Cyanidin) ni lebih tulen berbanding kumpulan fitonutrien yg lain). OPC ni memelihara tubuh dari penuaan sebelum masanya..OPC juga terikat dengan kolagen. Senang cerita, procyanidin ini juga membantu kulit lebih elastik, membuatkan seseorang nampak muda secara semulajadi.
credit


Jangan tunggu lama-lama ...banyak manfaat vitamin E ni, bukan untuk kulit saja tapi untuk jantung dan banyak lagi.. ini ada saya senaraikan diantara fungsi dan kebaikan vitamin E Shaklee...


 Kebaikan Vitamin E Complex Shaklee

  • Menjadikan anda lebih muda dari usia sebenar kerana pengambilan vitamin E membantu melambatkan proses penuaan yang disebabkan oleh radikal bebas. 
  • Membantu mengurangkan kedut, garis halus, parut, dan jerawat serta memuliharakan tekstur kulit, ton muka, dada dan otot peha.
  • Vitamin E adalah anti-oksidan yang kuat dimana ia berkesan untuk melawan kanser, meningkatkan sistem imun, melambatkan peetumbuhan tumor dan mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. 
  • Vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif .Para lelaki yang mengambil vitamin E secara konsisten mampu meningkatkan kiraan sperma mereka. 
  • Membantu memperbaiki masalah katarak dan penglihatan. 
  • Sekiranya vitamin E ini disapu terus pada parut jerawat atau luka, ia dapat membantu mengurangkan kesan parut tersebut. 
  • Memperbaiki peredaran darah dan memperbaiki tisu. Ia sangat berguna dalam rawatan "premenstrual syndrome" ( PMS )  dan penyakit fibrocystic payudara. 
  • Mengurangkan risiko Alzheimer (nyanyuk). 
  • Mengurangkan risiko keguguran bagi wanita hamil. 
  • Merendahkan kadar kolesterol. 

  • Vitamin E Shaklee ini boleh didapati dengan harga RM 149 yang mengandungi 120 kapsul.... 1 kapsul vitamin E Shaklee ni = 400IU..
    so 1 hari 1 kapsul sahaja yang diperlukan...120 kapsul boleh tahan 3 bulan, betul tak....jimat kan....

    jika anda berminat  boleh hubungi saya segera...
    selamat beristirehat...

    >> saya suka shaklee..saya sayang shaklee..<<


No comments:

Post a Comment