Thursday, December 4, 2014

Mengapa vitamin C Shaklee terbaik?

Teks : Maysarah Ahmat

Gambar: Koleksi Sendiri

Assalamualaikum w.b.t...




Tahukah anda bahawa setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45-60mg vitamin C.

Buah-buahan akan menghasilkan vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum. Oleh yang demikian, buah yang tidak ranum mengandungi kandungan vitamin C yang sedikit. Kandungan vitamin C pada buah akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan.

Oleh itu  bagaimana cara untuk tubuh badan kita mendapat vitamin C yang mencukupi?

Saya mencadangkan supaya mengambil Vitamin C Plus Shaklee sebagai suplemen untuk mencukupkan vitamin c yang diperlukan oleh tubuh kita.  Vitamin C adalah vitamin larut air dan ia akan hilang secara berterusan dari tubuh kita. Adalah perlu untuk kita mengambil vitamin C setiap hari.

Jom baca, kenapa mesti Vitamin C Plus Shaklee...

1. Vitamin C Plus Shaklee adalah vitamin yang bersifat 'Sustained Release' iaitu pembebasan berterusan secara semulajadi. Setiap 100mg vitamin C akan dibebaskan setiap 1 jam secara berterusan selama 5 jam. Sekiranya kita memakan 2 biji Vitamin C Plus ( dalam jurang masa 5 jam ),vitamin c mampu kekal dalam plasma darah  kita selama 24 jam.

2. Kajian dilakukan, setiap satu tablet Vitamin C Plus Shaklee adalah bersamaan 7 setengah biji buah oren.

3. Setiap tablet Vitamin C Plus juga mengandungi 120mg Citrus bioflavanoid Complex ( lemon, orange, grapefruit and hesperidin).

Bioflavanoid berfungsi 

- supaya vitamin c dapat digunakan secara optimum dalam badan manusia.
- bioflavanoid boleh memperlahankan pemusnahan vitamin c yang berlaku   
  dengan cepat dalam badan manusia.
-meningkatkan keberkesanan vitamin c sebagai antioksidan yang kuat.

4. Vitamin C Plus adalah dari sumber semulajadi yang tiada perisa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.



Sebagai individu yang mementingkan kesihatan, saya memilih vitamin C yang berkualiti untuk kesihatan saya sekeluarga. Selain berkualiti, vitamin C Plus ini juga sangat menjimatkan kerana sebotol vitamin C mengandungi 180 biji dan ia tahan sehingga 4 bulan. Jimat dan berkualiti.



Sekiranya anda ingin bertanya atau memerlukan konsultasi berkenaan
Set Shaklee, boleh hubungi saya seperti di bawah:



No comments:

Post a Comment