Tuesday, April 22, 2014

Sakit pinggang dan kaki lenguh hilang dengan Ostematrix

Teks : Maysarah Ahmat

Gambar: Carian Google



Salam kawan-kawan semua….


Kali ni saya nak cerita mengenai kalsium…

Setiap pagi saya akan minum segelas susu sebelum pergi kerja. Ia sudah menjadi rutin harian saya semenjak mengandungkan anak sulung saya.Tetapi saya masih rasa lengguh-lengguh pinggang, sakit belakang dan adakalanya bila berdiri terlalu lama kaki saya mudah lenguh dah mengalahkan orang tua plak gayanya.


Saya tahu kepentingan kalsium untuk badan. Sebab tu saya amalkan minum susu. Melalui pembacaan saya, kalsium adalah mineral penting yang diperlukan oleh tubuh badan kita.Kalsium lebih banyak terdapat di dalam tulang dan selebihnya ada pada gigi dan aliran darah kita untuk membantu penyerapan nutrien dalam membran sel. 

Apa akibat sekiranya kandungan kalsium tidak mencukupi dalam badan?
Sekiranya jumlah kalsium dalam darah tidak mencukupi, ia akan mengambil kalsium daripada tulang. Ini akan menyebabkan kandungan kalsium dalam tulang berkurangan dan menyebabkan tulang reput ( Osteoporosis). 

Takut dengar mengenai osteoporosis ni sebab bila tulang mula mereput, badan kita tentu tidak boleh tegap berdiri dan kemungkinan paling dasyat kita akan berjalan membongkok sebelum waktunya…..oh tidak....


Sebab itu lah, saya risau sekiranya kalsium yang saya ambil setiap hari tidak mencukupi. Oleh itu, saya mengambil keputusan untuk mengambil suplemen tambahan kalsium. 
Tidak lain dan tidak bukan OSTEMATRIX  SHAKLEE.


Inilah dia Si Comel Ostematrix....mudah ditelan tau...


Hebat rupakan Ostematrix ni…dengan hanya mengambil 4 biji sehari sebelum tidur dan saya telah mengambil selama 2 minggu, rasa sakit pinggang berkurangan terutama apabila tiba waktu period. Alhamdulillah…saya juga senang untuk bangun pagi , tidak rasa mengantuk dan rasa malas seperti sebelum ini sebaliknya saya lebih bersemangat untuk memulakan hari baru setiap hari.... 

Terima kasih Shaklee....




No comments:

Post a Comment